ВІДКРИТИЙ УРОК В 7 КЛАСІ
...
ВІДКРИТИЙ УРОК В 7 КЛАСІ
Курс “Географія материків і океанів”
Тема: узагальнення і систематизація знань з теми “Африка”
Навчально – виховна мета уроку:
Відповідно до напрямків реформи нової української школи, узагальнюючи і закріплюючи теоретичний і практичний матеріал з теми “Африка”, надати учням вміння і навички командної роботи. Націлити команду на отримання позитивного результату і задоволення від виконаної роботи.
Надати можливість учням висловлювати свою думку і аналізувати складні життєві ситуації.
Задіяти творчий потенціал учнів у вигляді віршованих висловів, малюнків, танців.
Навчити застосовувати свої знання, передавати їх іншим.
Намагатися створити дружню атмосферу між командами, та вміння працювати на спільний результат, та в ігровій формі повторити всі теми “Африка” і розширити інтелектуальний потенціал і цікавість учнів до цієї теми і географії в цілому.
Застосувати на уроці гаджети і навчити самостійно здобувати інформацію.
ЗМІСТ УРОКУ
I. Організаційний момент
На цьому узагальнюючому уроці з теми “Африка” ми попрацюємо в командах.
Я прошу класс розділитись на команди по 8 учнів, зайняти ті столи, які вам подобаються, обрати капітанів команд, розкрити назву своєї команди використовуючи підказку основного географічного орієнтиру.
II. Вступне слово вчителя
Сьогодні ми працюємо з вами відповідно до нових реформ сучасної української школи. Застосовуємо командну роботу, творчий потенціал, ігрову складову на нашому уроці.
За кожне виконане завдання протягом уроку команда отримує “Умовне золото”, так як Африка – це материк скарбів. Застосовуємо гаджети і самостійний пошук потрібної інформації на уроці. Перевіряємо наявність у кожної групи смартфону або планшету.
III. Узагальнення з теми “Африка”
Відповідно до новацій японської сучасної школи скласти віршоване, науково – правильне ствердження про Африку використовуючи ключові слова, які надані на картці. Відповідаючий показує всі географічні об’єкти на карті.
Перша група “Південна Африка”:
· Острів Мадагаскар
· Півострів Сомалі
· Червоне море
· Ріка Ніл
· Єгипет
Приклад : Мадагаскар на сході, на північ – Сомалі, Червоне море згадане у Біблії. Все це прекрасні перли загадкової землі з найдовшим Нілом і стародавнім Єгиптом.
Друга група “Північна Африка” :
· Пустеля Сахара
· Вулкан Кіліманджаро
· Вологі ліси
· Темношкірі люди
· Африка
Приклад : Найбільша у світі пустеля Сахара, величний, потужний вулкан Кіліманджаро, Вологі ліси, темношкірі люди. Все це ти в Африці побачиш всюди.
Третя група “Екваторіальна Африка” :
· Озеро Вікторія
· Річка Конго
· Африканське плоскогір’я
· Екватор
· Сони
Приклад : на Екваторі прекрасне озеро Вікторія і річка Конго, що його перетинає два рази. Чудові краєвиди Африканського плоскогір’я, на схилах якого гуляють слони.
Приклад учителя:
· Африканський материк
· Замбезі, Конго Ніл, Нігер
· Калахарі, Сахара
· Африка
Прекрасний Африканський материк, такий чудовий і незрозумілий. Його стрімкі річки Замбезі, Конго, Ніл, Нігер – несуть свої потоки в різні океани.
Пустелі Калахарі і Сахара вітрами обпікають континент. Це Африка – світ незвичайний і мінливий.
IV. Використовуючи смартфони і планшети вводимо “Незвичайні факти про Африку”. По черзі кожна команда повідомляє один факт до програшу однієї із команд.
V. Повторення теоретичного матеріалу.
Робота в группах з контурними картами :
Роздивляємось фізичну, кліматичну, політичну карти атласу, закриваємо атлас і попам’яті малюємо контурну карту.
Відображаємо рельєф, внутрішні води, та корисні копалини:
Перша група – Північної Африки
Друга група – Екваторіальної Африки
Третя група – Південної Африки.
З політичної карти відобразити країни Африки :
Перша група – Північної Африки
Друга група – Екваторіальної Африки
Третя група – Південної Африки.
Слово вчителя: Африка з п’ятнадцятого століття була в колі європейських інтересів. Спочатку була основним постачальником рабів для Європейців і Нового Світу.
З кінця XIX ст. і початку XX ст. відбулась колонізація Африки європейськими розвинутими державами.
Початок цього процесу відбувся за Олександра Македонського, який в 305 – 283 роках до н.е. заснував місто Александрія в Єгипті і надав назву Африки від слова “Afar” – пил.
Вивезення рабів відбувалось до кінця XIX ст. Загалом вивезено з Африки близько 15 млн. людей. А також руками рабів в 1869 р . збудований Суетський канал. Найбільші колонізатори – Португалія, Іспанія, Бельгія.
Але в 1885 р. в Йоханесбурзі вперше відкриті ті залежі корисних копалин золота алмазів.
З тих часів Африка стала цікава світу як постачальник сировини та корисних копалин.
Колонії Європейців, які розбудовуючи маєтки в живописних регіонах Африки, рясніють страшними історіями. Так бельгійський король Леопольд Другий був прихильником садів африканських орхідей і навіть вночі прокидався, щоб доглянути за садом.
Але людей, які поряд на плантації збирали каучук за невиконану норму викликав до себе і особисто одрубував руки, створювавши з цих рук цілі галереї і своїм гостям показував сад орхідей, а потім колекцію відрубаних рук.
В 1876 р. Європейці освоїли весь континент розповсюдивши християнство, свою мову, історію, культуру.
З другої половини ХХ століття колоністи почали конфліктувати між собою за вплив над копальнями вугілля, нафти (Лівія, Алжир, Нігерія), марганцевих руд (ПАР), хромові, титанові і алюмінієві руди.
На тлі цих конфліктів країни Африки отримують незалежність.
VI. В цій частині уроку, коли ми говоримо про складну історію Африканського континенту, хочу щоб ви подумали про боротьбу нашої держави України за свою незалежність і самостійність, яку вона веде не одне століття.
Знаходячись в центрі Європи, в центрі цивілізованого світу, на шляху до своєї само ідентичності наша країна Україна так само має наслідки минулої колонізації своїх земель. Пригноблення мови, традицій, української культури, шляхетності – все це ми маємо в сучасному світі у вигляді захоплення територій нашої країни на півдні і сході агресивним сусідом.
Тому наша школа і прогресивні вчителі під керівництвом адміністрації обрала основним напрямком виховної роботи нашої школи “ Патріотичне виховання ”.
Своє завдання ми бачимо не тільки в зміцненні освіти наших учнів, тобто Вас, а в тому, щоб ви любили свою країну, мову, традиції, шанували свою Батьківщину, а це озачає бути вихованим, освідченим, отримати професію і якісно її виконувати на благо своєї країни і своєї родини. Вміти відстояти свою гідність і гідність своєї держави.
VII. А зараз аналітична частина нашого уроку, під час якої вашим завданням буде сформувати свою думку, логічно її викласти, а можливо і запропонувати якесь неординарне рішення проблеми.
Ми зараз проглянемо відео ролик ТОП 10 найбідніших країн Африки. Прошу занотувати цифри ВВП африканських країн і порівняти їх з ВВП України і ВВП найпотужніших країн світу. Зробити висновки і надати пропозиції, які ваша команда опрацювала.
Данні ВВП країн вказані на дошці.
Україна в 2018 році має 111 місце в світі за економічним потенціалом і 65 економіка світу за рейтингом.
ВВП України на душу населення 9189 доларів.
ВВП США – 59531 доларів.
ВВП Великобританії – 39720 доларів.
ВВП Канади – 45032 доларів.
Сусідка України Польща, маючи гірші стартові економічні позиції на 2018 рік – шоста економіка в Європі.
Інформація для аналізу надана. Обговоріть в групах, дійдіть спільної думки і капітанам команд підготуватись доповісти.
VIII. Творчо – розважальна частина “Король танцю”.
Під відео ролик “Танцюючий шаман” три представника команд імпровізують і показують танцювальний номер.
Ми завершуємо тему “Африка”. Підводячи підсумки викладаємо “золото”, яке ви отримали на уроці, рахуємо отримані бали.
Виставляємо оцінки по кількості золотих монет.
Всі учні отримали бали відповідно до свого вкладу в спільний успіх.
Молодці, дякую, до побачення.
Додатковий матеріал до уроку:
Коментарі
Дописати коментар